Komparativní analýza efektivity evropské dopravní politiky

Pod tímto názvem obhájila v roce 2010 na katedře ekonomie Ekonomicko-správní fakulty MU svoji diplomovou práci Eva Kleinová.

Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry je evropská železniční politika úspěšná ve zvyšování efektivity odvětví železniční dopravy; metodou řešení byla empirická analýza změny technické efektivnosti železniční dopravy v evropských zemích. Práce je členěna do pěti hlavních kapitol: v první kapitole autorka shrnuje vývoj evropské dopravní politiky se zaměřením na její aplikaci v železniční dopravě v jednotlivých zemích; zde se opírá zejména o zásadní studii IBM pod vedením prof. Kirchnera. Ve druhé kapitole autorka popisuje ekonomická specifika železniční dopravy a vysvětluje jejich relevanci pro další analýzu. Třetí kapitola je zaměřená na základní teorii ekonomické efektivnosti a metody jejího měření. Ve čtvrté kapitole se autorka podrobněji zabývá jednou z těchto metod – DEA, kterou v páté kapitole aplikuje na empirická data.

Celá práce je ke stažení v archívu závěrečných prací Masarykovy univerzity – zde.

Příspěvek byl publikován v rubrice Diplomové práce a jeho autorem je Martin Kvizda. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.